2012年3月10日 星期六

【Love Music★愛音樂】India Arie - The Truth

喜歡India Arie這首歌 The Truth
不論是歌詞或是MV裡呈現出那情人間親密的感覺..
平平淡淡的小幸福..
在她輕柔又有豐沛的歌聲裡..完全被暖暖的圍繞著~





Song:"The Truth"
Artist:India.Arie
C.D.:"Voyage To India"


Spoken : Let me tell you why I love him

Chorus:
Cause he is the truth
Said he is so real
And I love the way that he makes me feel
And if I am a reflection of him then I must be fly because
His light it shines so bright I wouldn't lie no


Verse 1:
I remember the very first day that I saw him
I found myself immediately intrigued by him
It's almost like I knew this man from another life
Like back then maybe I was his husband maybe he was my wife
And even,things I don't like about him are fine with me
Cause it's not hard for me to understand him cause he's so much like me
And it's truly my pleasure to share his company
And I know that it's God's gift to breathe
The air he breathes

Chorus:
Cause he is the truth
Said he is so real
And I love the way that he makes me feel
And if I am a reflection of him then I must be fly because
His light it shines so bright I wouldn't lie (no)ohhhhhhhhh!


Verse 2:
How can the same man that makes me so mad
Do you know what he did-(Spoken)
Turn right around and kiss me so soft
Girl do you know what he did-(Spoken)
If he ever left me I wouldn't even be sad no
Cause there's a blessin' in every lesson
And I'm glad that I knew him at all

Chrous:
Cause he is the truth
Said he is so real
And I love the way that he makes me feel
And if I am a reflection of him then I must be fly because
His light it shines so bright no


Bridge, Break-down, & Ending :
I love the way he speaks
I love the way he thinks
I love the way that he treats his mama
I love that gap in between his teeth
I love him in every way that a woman can love a man
From personal to universal but most of all
It's unconditional

You know what I'm talking about-(Spoken)
That's the way I feel
And I always will-(Spoken)

There ain't no substitute for the truth
Either it is or isn't
(Cause he is the truth)
You see the truth it needs no proof
Either it is or it isn't
(Cause he is the truth)
Now you know the truth by the way it feels
And if I am a reflection of him then I must be fly
Because he is, yes he is
I wonder does he know -Echoes

SONG COLETA看到的中文翻譯,
雖然不是很順暢,但是加減了解一下這首歌的意境吧~ 

真相
口語:讓我來告訴你為什麼我愛他

合唱:
因為他是真理
說,他是如此的真實
我愛的方式,他讓我覺得
如果我是他當時的反映,因為我一定要飛
他的光它的光芒如此耀眼,我不會說謊

詩一:
我還記得第一天我看到他
我發現自己立刻被他深深吸引
這幾乎就像我知道這個人從另一種生活
也許就像上RS我是他的丈夫,也許他是我的妻子
甚至,東西我不喜歡他和我都很好
因為這不是我很難理解他,因為他的這麼多
像我這樣的
而且這真是我的榮幸,有他在身旁
我知道,這是上帝的恩賜,呼吸
他呼吸的空氣
合唱:
因為他是真理
說,他是如此的真實
我愛的方式,他讓我覺得
如果我是一個反射,如果他當時因為我必須飛
他的光它的光芒如此耀眼,我不會說謊(否)

詩二:
同一個男人怎麼能這樣讓我瘋狂
你知道他做了什麼,(口語)
右轉,親吻我,讓周圍的軟
女孩你知道他做了什麼,(口語)
如果他永遠離開了我,我什至不無傷感
原因有一個在每節課blessin'
我很高興,我知道他在所有

橋,擊穿,及結束:
我喜歡他說話的方式
我喜歡的方式,他認為
我喜歡的方式對待他,他媽媽
我喜歡他的牙齒之間的差距
我愛他,在各方面都可以愛女人的男人
從個人的普遍但最重要的
這是無條件的

你知道我在說什麼,(口語)
這就是我的感覺
我會永遠-(口語)

沒有任何替代品的真相
無論是或不是
(因為他是真理)
你看,沒有證據證明它需要真相
要麼是要麼不是
(因為他是真理)
現在你知道了這樣的感覺真
如果我是他的反映那麼我必須飛
因為他是肯定的,他是

沒有留言:

張貼留言